En vecka före jul

Idag har det varit veckans skogsdag. Från soluppgången till mitt på dagen har vi sett det låga vinterljuset över skogsbackar och ängsmarker, kalhyggen och våtmarker. Nog är alla årstider vackra på sitt eget sätt - och på vintern kanske det är solljuset som tilltalar både ögat och själen. Den första bilden visar ljuset över kalhygget i soluppgången:
Dolly i elegant pose
På väg mot jordens djup
som i trots bryter den snötäckets stillhet och låter sig inte böjas
Det flacka solljuset målar jordens vågsvall
långt därborta anar man en vacker byggnad - Högärdet
Välkommen til radioprogrammet onsdag kväll kl 21. Jag kommer att spela ur den kristna julskivehögen. inte de vanligaste, inte sådant som du har hört. Jag gissar att du inte har hört "Third Day"'s julskivaq från 2006, bland annat. Jag skall också berätt något om Global Gospel Project, en härlig programförklaring från "over there" och om tid gives tipsa om lite helgläsning-
Vi hörs: Göran O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0